Thursday, April 9, 2009

BILA RINDU DATANG BERTAMU

Agak lama juga aku tidak `up-date' blog ini. Kesibukan menghalang aku berbuat demikian. Dan, dah lama juga rasanya aku tidak `balik kampung'. Tak sabar rasanya menunggu Ramadhan dan seterusnya Syawal untuk pulang ke kampung. Begitulah sejak 6 tahun lalu. Syawallah waktu yang `mengizinkan' aku dan keluargaku pulang ke kampung.

Beruntunglah mereka yang bertugas di kampung halaman sendiri atau yang berdekatan dengannya. Mereka pasti dapat pulang ke kampung bila sahaja terasa rindu. Sesungguhnya, aku dapat rasakan betapa berjauhan itu memberi makna rindu yang sebenar kepadaku.

Sementara itu, Anisku sering meluahkan rasa bosannya kerana `terperap' di rumah. Tapi apakan daya! Semoga Anisku sabar kerana ketetapan Ilahi ini pasti ada hikmahnya.


Tentang anak-anakku pula, ku rasa mereka bahagia di sini, kerana aku dan Anisku, sentiasa disamping mereka.....

No comments:

Post a Comment