Sunday, October 4, 2009

PISANG REBUS

Hari ini daku mengalami semula sakit belakang yang agak kerap juga `menyerang'ku sebelum ini kecuali pada Ramadhan lalu. Rasa sakit ini membuatkan daku tidak selesa dan demam. Sepanjang Ramadhan, sakit ini langsung tidak kualami. Jadi, pagi tadi daku ke klinik untuk pemeriksaan dan mengambil ubat. Doktor nasihatkan daku buat MRI. Takut pulak rasanya. Daku bertanya kepada doktor bolehkah sakit macam ini diurut dan katanya boleh. Jadi, petang ini ada pakcik yang akan datang ke rumah untuk mengurutku. Mudah-mudahan Allah sembuhkan daku.

Syuhadah pun demam juga. Mungkin sebab kepenatan kerana berjaga malam. Bukan belajar tapi leka dengan internet. Anisku kerap menegurnya tapi Syuhadah buat endah tak endah aje. Jadi, kenalah daku campur tangan. Masam aje mukanya bila daku tegur. Tapi daku perlu tegas untuk kebaikannya juga.

Oh ya. Semalam dan hari ini Anisku menyediakan pisang rebus untuk makan petang. Sedap betul. Patutnya pisang rebus tu dimakan dengan kelapa parut campur sedikit gula. Tapi makan begitu saja pun dah sedap. Mungkin esok daku nak minta Anisku sediakan pengat pisang pulak... Lama tak makan pengat pisang. Rindu kepada karipap sardin pun ya jugak..

No comments:

Post a Comment