Saturday, September 12, 2009

TENAGA XTRA

Daku heran juga dengan diriku ini. Kalau di bulan-bulan lain, daku cepat penat, lenguh-lenguh dan sengal-sengal badan. Tapi di Ramadhan ini, macam ada tenaga `extra' pulak. Meredah kesesakan jalanraya pun hati tetap tenang dan tidak rasa bosan. Tak macam selalu. Bagusnya kalau selalu macam ni.

Petang tadi daku dan keluarga pergi ke KB Mall. Lama juga kami di sana. Masuk supermarket, singgah ke kedai jamu (Entah apa ler yang Anisku cari kat kedai tu), kedai HPA, kedai As-Shafiq dan kedai pakaian. Lepas tu singgah pula ke Bazaar Ramadhan. Antara juadah yang dibeli, murtabak, kebab, ayam panggang bermadu, roti nan, karipap keledek, tomyam dan lauk ikan masak kicap. Lepas tu singgah pula ke Restoran Mamak Spicy untuk beli mee goreng mamak dan ayam masak asam pedas. Anisku kata, `Buat malu je abang cerita kat dalam blog ni..' Kataku padanya, `Apa nak malu, kisah benar...'

Akhir kata, malam ini adalah malam ke 23 Ramadhan. Sama-samalah kita menghayatinya dan mengisinya dengan perkara-perkara yang digalakkan oleh Rasulullah SAW.

No comments:

Post a Comment